行走的力量

Whatever Will Be, Will Be - Doris Day

多丽丝·戴,1924年4月3日出生于美国俄亥俄州辛辛那提,美国歌手、电影演员。
她有“雀斑皇后”之称,以邻家女孩的灿烂笑容征服了50至60年代的影迷,经常成为年度十大卖座巨星。作品有《影舞者》、《牧女战牛郎》等。

小豆之家:

When I was just a little girl
当我还是个小女孩,
I asked my mother what will I be
我问妈妈,将来我会变成什么样子呢?
Will I be pretty, will I be rich
会漂亮吗?会富有吗?
Heres what she said to me
她对我说:

*Que sera, sera
世事不可强求

Whatever will be, will be
顺其自然吧。
The futures not ours to see
我们不能预见未来。
Que sera, sera
世事不可强求,
What will be, will be
顺其自然吧.

When I grew up and fell in love
当我长大了,恋爱了,
I asked my sweetheart what lies ahead
我问我的心上人,“我们将来会怎么样呢?
Will we have rainbows day after day
我们的生活每天都会美好吗?”
Heres what my sweetheart said
我的爱人对我说:

*Que sera, sera
“世事不可强求
Whatever will be, will be
顺其自然吧。
The futures not ours to see
我们不能预见未来。
Que sera, sera
世事不可强求
What will be, will be
顺其自然吧。”

Now I have children of my own
现在我有了自己的孩子,
They asked their mother what will I be
他们问我,“将来我会变成什么样子呢?
Will I be handsome, will I be rich
会英俊吗?会富有吗?”
I tell them tenderly
我轻声地回答:

*Que sera, sera
“世事不可强求
Whatever will be, will be
顺其自然吧。
The futures not ours to see
我们不能预见未来。
Que sera, sera
世事不可强求
What will be, will be
顺其自然吧。”

小豆之家敬上!

评论

热度(18)