行走的力量

Tears in Heaven - Eric Clapton

gaoshanzhuying:

存档灵魂:

Tears in Heaven
泪洒天堂


【歌词】


Would you know my name
你还会记得我的名字吗?
If I saw you in heaven?
如果我在天堂和你见面
Would you be the same
我们还能像从前一样吗?
If I saw you in heaven?
如果我在天堂与你重逢
I must be strong and carry on,
我必须学会坚强,勇敢支持下去
Because I know I don't belong here in heaven.
因为我知道我还不属于天堂。

Would you hold my hand
你愿意握住我的手吗?
If I saw you in heaven?
如果我在天堂和你相遇
Would you help me stand
你愿意搀扶我起来吗?
If I saw you in heaven?
如果我在天堂与你再见
I'll find my way through night and day,
再给我一些日子,我会找到我的方向
Because I know I just can't stand here in heaven.
因为我知道我还不属于天堂。

Time can bring you down,
时间能让你倒下
Time can bend your knees,
时间能让你屈膝。

Time can break your heart.
时间能伤了你的心
Have you begging please,
请你衷心地祈祷
Begging please.
只要祈祷。

Beyond the door there's peace I'm sure
在那扇门后,我相信是块和平的乐土
And I know there'll be no more tears in heaven.
于是我知道,我将不再泪洒天堂!

Would you know my name
你还记得我的名字吗
If I saw you in heaven?
如果我在天堂遇见你
Would you be the same
你我还能像从前一样吗
If I saw you in heaven?
如果我在天堂遇见你
I must be strong and carry on,
我必须坚强、坚持下去
Because I know I don't belong here in heaven.
因为我知道我并不属于天堂。


评论

热度(25)